Hvad er FN-forbundet?

En god men kritisk ven af FN.

FN-forbundet er en selvstændig, uafhængig og tværpolitisk NGO. Vores lille sekretariat har sæde i København og sammen med de af vores medlemmer, der vælger at være aktive, arbejder vi i hele landet - lokalt, nationalt og internationalt for at styrke interessen og kendskabet til FN og FN's 17 Verdensmål. For at sikre den folkelige og den politiske forankring af, hvad FN står for.

Fordi vi tror på globalt ansvar.

Vores internationale arbejde foregår ofte igennem samarbejde med andre FN-forbund i andre lande, særligt de nordiske forbund og de forbund, som er en del af vores internationale projekter gennem Erasmus. Vores nationale arbejde er både af politisk og folkeoplysende karakter og spænder lige fra store konferencer på Christiansborg til mindre fyraftensmøder, fra Folkemødet på Bornholm til lokale festivaller - og ikke mindst har vi vores Skoletjeneste, der tager ud på skoler i hele landet. Vores lokale arbejde bliver i høj grad udført af vores kredse i landet, der består af frivillige medlemmer, der gerne vil engagere sig og være aktive for globalt ansvar.