Skoletjenesten København

Vores tilbud:

• Oplæg og diskussion omkring: FN, FN og menneskerettigheder, FN og bæredygtig udvikling, FN som fredsskaber, FN og Verdensmålene. Andet oplæg inden for FN's område kan også aftales. Et standard oplæg varer 45-60 minutter
  • Oplæg og et brætspil omkring Verdensmålene (ca. 1,5-2 timer)
  • Model United Nations – en simulation af en FN-konference (ca. 2-3 timer) - Klimakonference, flygtningekonference eller en konflikt i Sikkerhedsrådet.

Sted: Vi kommer ud til jer

Pris: 750 kr. per underviser og per oplæg/spil. Antallet af undervisere afhænger af gruppens størrelse og art.

Kontakt: fnforbundet@fnforbundet.dk

Vi tilbyder et bredt udvalg af undervisningsforløb, herunder standardoplæg, der kan tilpasses forskellige aldersgrupper og faglige niveauer. Et typisk oplæg varer 45-60 minutter og giver eleverne en grundforståelse af FN og verdensmålene. Oplægget omhandler FN’s historie og opbygning, udvalgte verdensmål, samt interaktive opgaver, der engagerer eleverne.

Ud over vores standardforløb kan vi også skræddersy oplæg specielt til skolerne, enten baseret på Verdensmål eller andre relevante temaer. Tidligere oplæg har fokuseret på bl.a. klima, ligestilling og demokrati

Der er også mulighed for et forløb med et oplæg efterfulgt af et brætspil (Verdensmål på spil) i klasserne. Verdensmål på spil er en kombination af klassisk brætspil og app, hvor eleverne støder på spørgsmål og dilemmaer om Verdensmålene, der giver eleverne en forståelse af verden gennem spørgsmål, fakta, dilemmaer og diskussioner.

Til slut tilbyder vi også en simulation af en FN-konference gennem Model United Nations (MUN), hvor eleverne repræsenterer forskellige lande og arbejder sammen om at løse globale problemer gennem diplomati og debat. For nu tilbyder vi forløb centreret omkring klima og COP27. MUN-forløbene er på lidt højere niveau og anbefales derfor til gymnasieelever og elever i de høje trin i folkeskolen.
MUN-forløbene egner sig særligt til projektorienterede forløb, hvor eleverne forbereder sig på forhånd som en del af undervisningen i skolen, således at de er klædt godt på til selve konferencen. Dog har vi også god erfaring med, at eleverne forbereder sig som en del af forløbet med hjælp fra Skoletjenestens undervisere.

Vores undervisere:

Alle vores undervisere er eksperter inden for samfundsvidenskab og har hver deres unikke spidskompetencer. De er passionerede og engagerede i at skabe meningsfulde læringsoplevelser og inspirere eleverne til at udforske komplekse emner inden for samfundsvidenskab og internationale forhold.