Thumbnail IMG 1561
2. juni 2023

Vellykket studietur til New York gav nye indsigter

Foto: Hodan Awaale

I midten af maj satte en gruppe unge kurs mod New York, hvor de skulle på studietur til FN’s hovedkvarter i New York. En studietur, der var arrangeret af FN-forbundet, og som gav deltagerne ny indsigt, viden om og interesse for FN og det multilaterale samarbejde.

På turen, der varede fire dage, var der også plads til at møde ansatte i FN’s forskellige kontorer. Det blev blandt andet til en guided tur rundt i bygningerne, og også et besøg hos Generalforsamlingen. Her blev det til et møde en repræsentant fra Department og Political and Peacebuilding Affairs, der kunne fortælle om det fredsbevarende arbejde.

Dag to bød blandt andet på en introduktion til det fredsbevarende arbejde rundt om i verden, og også et møde med den danske ambassadør i FN, Martin Bille Hermann. Her blev deltagerne klogere på den danske indsats i FN-systemet.

Endeligt blev der tid til at lære mere om FN’s humanitære arbejde verden over.

FN-forbundet er glade for at kunne arrangere studieture som denne, og for muligheden for at introducere unge mennesker til det internationale arbejde. Vi tror på at globalt samarbejde og viden om verden er vejen frem.