Robot 3010309 640 (1)
10. oktober 2023

Konference: Hvordan når vi verdensmålene med hjælp fra kunstig intelligens?

Foto: Pixabay/ 51581

Kom med til konference på Christiansborg d. 24. oktober 2023, og hør om hvordan kunstig intelligens kan være et brugbart værktøj til at nå FN’s verdensmål. Det er gratis at deltage, men du skal tilmelde dig her.

I samarbejde med Dansk Ungdoms Fællesråd og FN-forbundets Folketingsgruppe, afholder FN-forbundet en konference på Christiansborg d. 24. oktober 2023. Konferencens hovedtema er forholdet mellem kunstig intelligens (AI) og FN, og hvordan AI-teknologi kan bruges til at adressere globale udfordringer.

Ifølge FN skal alle mennesker have mulighed for at benytte sig af internettets muligheder, men at det samtidig er vigtigt at menneskerettigheder overholdes. Ved konferencen, vil vi derfor udforske spørgsmålet om FN’s rolle i reguleringen af AI-teknologier, og den balance der skal findes mellem frihed og ansvar ved brugen af AI-teknologier.

Ved konferencen vil der være tre panelrunder: Krig og fred med AI, Kan kunstig intelligens hjælpe den bæredygtige udvikling?, og Rettigheder og udfordringer med AI.

Ved konferencen kan du møde flere oplægsholdere, som alle vil give deres bud på, hvordan kunstig intelligens kan bruges til at løse globale udfordringer. Blandt andre, vil folketingsmedlemmer Birgitte Vind (S), Marianne Bigum (SF, og Trine Pertou Mach (Ø) tale ved konferencen. Desuden vil flere af FN’s ungdomsdelegater tale, blandt andre Rasmus Kemp og Signe Gertz Jensen.

Konferencen varer fra kl. 15-18, hvor der fra 15-17 vil være oplæg med de forskellige oplægsholdere og den sidste time vil der være mulighed for at netværke og engagere sig i spændende dialoger på kryds og tværs.

Konferencen er gratis og åben for alle interesserede. Vi håber derfor at se dig på Christiansborg d. 24. oktober fra kl. 15-18, til en spændende debat om kunstig intelligens og dens rolle i at opnå FN’s verdensmål.