Artificial Intelligence 2167835 640
27. september 2023

Konference 24. oktober: Kunstig intelligens – undergang eller redningsmand?

Foto: Pixabay/ Geralt

Kan kunstig intelligens (AI) hjælpe med at komme i mål med verdensmålene, eller er det vejen til undergang?

Det diskuterer vi, når FN-forbundet sammen med Dansk Ungdoms Fællesråd og FN-forbundets Folketingsgruppe holder stor konference 24. oktober kokken 15 – 17 i Landstingssalen på Christiansborg. Det er gratis at deltage, og du kan sikre dig en billet lige her.

Konferencen er delt op i tre paneler: Krig og fred med AI – Kan kunstig intelligens hjælpe den bæredygtige udvikling?, og Rettigheder og udfordringer med AI. Dagen bliver modereret af Jacob Blasius, ungdomsdelegat til FN for Demokrati og Partnerskaber.

I løbet af eftermiddagen møder du blandt andet Caroline Rusten fra UN Women, der taler om ulighed i adgangen til digitale løsninger. Professor Anders Kofoed-Petersen fra IT-kartellet, der taler om hvordan vi når verdensmålene ved brug af kunstig intelligens. Lise Coermann Nygaard, ungdomsdelegat til FN for Klima og Miljø, der taler om hvordan AI kan bruges til at skabe en mere klimavenlig fremtid, og MF Birgitte Vind (S), der kommer med et bud på globale muligheder med AI.

Det er FN-forbundets forperson Jens Christian Wandel, der afrunder dagen.

Du kan læse hele programmet her. Vi glæder os til at byde dig velkommen!