Mohamed Hassan Pixabay
10. august 2023

FN-forbundet søger undervisere til Skoletjenesten i Aalborg

Foto: Pixabay/ Mohamed Hassan

Er du vild med international politik og diplomati? Ønsker du praktisk erfaring med formidling og undervisning? Så er FN-forbundets Skoletjeneste noget for dig!

Skoletjenesten er en del af FN-forbundet med anker i sekretariatet i København. Med din indsats vil du være med til at bygge en afdeling op i Aalborg. Skoletjenesten drives primært ad frivillige kræfter fra fortrinsvis unge studerende på videregående uddannelser og lignende. Vi tager ud på grundskoler, højskoler, gymnasier osv. med vores tilbud, som er oplæg, rollespil, brætspil og andet, der giver viden om FN’s arbejde og verdensmålene.

Som underviser får du et honorar på kr. 500 pr. skolebesøg, og du får også dækket dine transportudgifter. Som udgangspunkt er det fire timer om måneden, men det kan afhænge af dig og din tid.

Vi forventer at du arbejder selvstændigt og tager udviser ansvar og initiativ – går til opgaven med åbent sind – deltager i lokale og nationale møder, og at du har lyst til at arbejde med både det organisatoriske og det undervisningsmæssige.

Til gengæld tilbyder vi erfaring i en internationalt orienteret NGO – et fagligt miljø, hvor du hele tiden lærer mere – et godt netværk og fællesskab, og mulighed for at blive frivillig koordinator for Skoletjenesten i Aalborg.

Vi håber at høre fra dig senest 28. august. Det første møde holdes 31. august over zoom.

Interesseret? Send en kort ansøgning og CV til Mille Gydahl-Jensen fra FN-forbundets sekretariat på mgj@fnforbundet.dk

Du er naturligvis også velkommen til at skrive, hvis du vil vide mere.

Vi glæder os til at høre fra dig!