NCW
5. juli 2023

Bliv frivillig: Har du oplevet grænseoverskridende adfærd på gaden?

Foto: L'Oréal

FN-forbundet søger lige nu frivillige over hele landet til vores projekt Stand Up! Against street harassment der er lanceret i samarbejde med L’Oréal og den amerikanske NGO Right To Be. Som frivillig kan du være med til at skabe en positiv forskel for et tryggere liv uden for hjemmet, samtidig med at du styrker dine kompetencer inden for projektledelse og undervisning.

Formålet med kampagnen er at gøre opmærksom på forskellige metoder til at håndtere gadechikane eller grænseoverskridende tilnærmelser i det offentlige rum. For at blive underviser og være en del af projektet vil du gennemgå en træningssession, der vil klæde dig godt på til at kunne holde oplæg om gadechikane.

Træningssessionen er struktureret af Right To Be og en erfaren oplægsholder vil stå til rådighed gennem din forberedelse.

Forløbet vil foregå i løbet af august/ september 2023, og de konkrete datoer vil blive aftalt løbende. Der vil blive afholdt et til to møder på FN-forbundets kontor i København, men der vil være mulighed for online deltagelse. Transportomkostninger dækkes af FN-forbundet. Som frivillig er du med til at skabe mere tryghed i det offentlige rum via vidensdeling, du får mulighed for at udvikle dine kompetencer inden for organisering, strukturering, planlægning, projektledelse og undervisning, og du bliver en del af et engageret frivilligfællesskab i FN-forbundet.

Når du har gennemgået træningen, får du et honorar på 500 kr. hver gang du holder et oplæg.

Det kræver ingen specifik erfaring at være med – du skal bare have mod på at kaste dig ud i at holde oplæg for større grupper af mennesker.

Hvis det lyder som noget for dig, så hop ind her, så hører du fra os.

Vi glæder os til at høre fra dig!