2030 NOW Aalborg
15. oktober 2022

Udstillingen 2030 NOW kan nu ses i Aalborg!

Foto: Life Exhibitions/ 2030 NOW

Udstillingen 2030 NOW viser i fotos, kunst og ord, hvilken verden FN’S 17 verdensmål kan føre til, hvis vi hver især og i fællesskab gør en indsats for at få dem til at lykkes. Efter at have besøgt København, Aarhus og Sønderborg, er udstillingen nu rykket til Aalborg, hvor den kan ses frem til 6. november på Musikkens Plads.

Tre ord går igen i udstillingen: Tænke, skabe og handle. 17 nordiske kunsterne skabt hvert sit værk, der giver anledning til refleksion over hvordan vi selv kan bidrage til at opfylde verdensmålene og dermed gøre verden et bedre sted. Om det siger FN-forbundets generalsekretær, Torleif Jonasson:

Vi vil gerne fortælle de besøgende om FN’s 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling – mål for en verden, hvor alle skal kunne trives, men ikke på bekostning af planeten og fremtidige generationers muligheder. Formålet med udstillingen er at inspirere gennem viden, kunst og inspirerende ildsjæle.”

Det er kunstnere som Michael Kvium, Jeppe Hein, HuskMitNavn, Olafur Eliasson, Julie Edel Hardenberg og Superflex, der bidrager til udstillingen.

Det er gratis at besøge 2030 NOW, som er åben døgnet rundt med belysning om natten. Igennem hele perioden er der en lang række aktiviteter, som du kan læse mere om på udstillingens hjemmeside.

Du kan også følge med på Facebook og/eller Instagram.

2030 NOW-udstillingen er skabt i et samarbejde mellem virksomheden Life Exhibitions og FN-forbundet, og er blevet til med støtte fra:

CISU, Augustinusfonden, NRGi, Grundfos/Poul Due Jensens fond, Hermod Lannungs Fond, Fabrikant Mads Clausens Fond, Norlys Vækstpulje, Københavns Kommune, Sønderborg Kommune, Aarhus Kommune, Hotel Royal i Aarhus og Indre By Lokaludvalg i København.