RECEPTION: Sig NEJ til vold mod kvinder

logoer
"
Den man elsker, tugter man," siges der. Det er en bekvem omskrivning, men desværre en virkelighed, der er relevant hver dag. Men de dårlige undskyldningers tid er forbi."

Sådan sagde FN-forbundets landsformand, Jørgen Estrup, da han bød velkommen til receptionen for udstillingen Nej til vold mod kvinder hos 2200Kultur i Nørrebrohallen.

Bag udstillingen står FN-forbundet og Kvindernes U-landsudvalg i samarbejde med Minister for Ligestilling, UNRIC og 2200Kultur.

Nej til vold mod kvinder var temaet for den årlige reklamekonkurrence Create4theUN, der arrangeres af FN's regionale informationskontor for Vesteuropa, UNRIC. Vinderen af konkurrencen blev i år den danske grafiske designer Trine Sejthen, der med sit bidrag sætter fokus på den ofte skjulte og tabubelagte form for vold, partnervold.

Temaet er valgt for at skabe opmærksomhed omkring et problem, der på verdensplan rammer en ud af tre kvinder på tværs af
alder, uddannelsesniveau, landegrænser og etnisk
herkomst.

På  udstillingen  finder  du Trine Sejthens vinderbidrag samt et udpluk af andre danske og internationale bidrag.

Udstillingen vil løbe hele december måned i Nørrebrohallen, Bragesgade 5, 2200 København N. Til januar flytter udstillingen til Kvindemuseet i Århus.

JE mfl Jørgen Estrup, FN-forbundet og Janice Førde, KULU med Ligestillingsminister Manu Sareen

Trine Sejthen Trine Sejthen

Arni Snævarr Arni Snævarr, UNRIC

Se flere billeder på www.facebook.com/FNforbundet.dk