Spil Medium (2)
29. november 2022

Nyt spil om verdensmålene på gaden nu

Siden 2018 har mere end 1.000 uddannelsesinstitutioner og organisationer landet over haft glæde af spillet Verdensmål På Spil - et spil og en app, der handler om verdensmålene. Nu er der en ny og opdateret udgave på gaden, og det nye er, at spillet er udviklet på 8 sprog og tilpasset i en europæisk kontekst, så det passer med det nye internationale format. Den nye udgave har titlen Global Goals At Stake og vil også blive udbredt til England, Ungarn, Rumænien, Spanien, Tyskland, Tyrkiet og Frankrig, så skolelever og andre unge tværs igennem Europa får mulighed for at lære om verdensmålene på en sjov og underholdende måde.

Det er støtte fra Danidas Oplysningspulje samt EU’s Erasmus+ pulje, der har gjort det muligt.

Med spillet følger et guidehæfte til underviseren med forslag til, hvordan man kan bruge spillet i forskellige fag og situationer, og ikke mindst hvordan man kan arbejde videre med temaerne fra spillet. Målgruppen er fra 14 år og op.

Skal din skole eller uddannelsesinstitution også have den nye udgave af spillet? Det er gratis, og vi sender ud, så snart vi har din henvendelse.

Send en mail til fnforbundet@fnforbundet.dk og oplys navn, institutionens navn og antal spil, så hører du fra os igen. Du er også velkommen til at kontakte os med spørgsmål. Det er Mille Gydahl-Jensen, der står for det.

Læs mere om spillet her.

Vi glæder os til at høre fra dig!