Jobopslag 3
28. juli 2022

FN-forbundet søger ny kommunikationsmedarbejder

Er du ferm til at kommunikere via de digitale medier? Interesserer du dig for FN? Med et dansk fokus med globalt perspektiv? Kan du formidle din viden og interesse på letforståeligt dansk til en undrende offentlighed? Og er du nysgerrig på, hvordan det er at arbejde i NGO-verdenen i Danmark?

FN-forbundets nuværende kommunikationsmedarbejder vil videre, så vi har brug for dig.

Dit ansvarsområde vil bl.a. omfatte:

• Nyhedsovervågning af relevante medier og at holde dig opdateret med, hvad der rører sig i og omkring FN (særligt i forhold til danske prioriteter) og hos vores samarbejdspartnere
  • Understøtte FN-forbundets prioriteter, aktiviteter og arrangementer kommunikationsmæssigt
  • Planlægge, producere, udvælge og varetage opdatering af hjemmesiden og vores sociale medier (Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn) samt vores månedlige nyhedsbrev
  • Udarbejde, gennemføre og evaluere digitale kampagner
  • Deltage i relevante arrangementer
  • Indgå i sekretariatets generelle arbejde og opgaver

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse eller erfaring, er velformuleret på skrift og i tale, er interesseret i FN-systemet, international politik og udvikling og formidlingen heraf, har kendskab til eller er interesseret i virket af en medlemsorganisation, er selvstændig og god til at samarbejde. Det er en forudsætning, at du kan tale og skrive flydende dansk. Du har erfaring med sociale medier og hjemmesider (vi bruger Umbraco) og kan hjælpe os med at udvikle FN-forbundets digitale arbejde. Det er en fordel af have erfaring med udarbejdelse af SoMe kampagner, billedredigering (gerne i Canva) og videoredigering.

Vi tilbyder en fuldtidsstilling med mulighed for hjemmearbejde og med opstart så hurtigt som muligt og gerne senest 1. oktober 2022. Løn- og ansættelsesmæssigt følger vi statens overenskomst. Send os din motiverede ansøgning og CV senest den 7. august 2022 til fnforbundet@fnforbundet.dk mærket ’Ansøgning kommunikationsmedarbejder’.

FN-forbundet er en selvstændig, dansk forening (NGO), der har til formål at styrke interessen for FN og virkeliggøre FN’s formål. Samtidig søger vi med kritiske øjne at påvirke og præge FN. Vi har ungdoms- og lokale netværk og kredse i Aalborg, Aarhus, København, Odense og Viborg, der alle drives af frivillige kræfter, mens sekretariatet med dets 4 ansatte og (som regel) 2 praktikanter har til huse i Tordenskjoldsgade 25, st.th., 1055 København K., der også vil være rammerne for din arbejdsplads. Det kræver af dig, at du er indstillet på at arbejde i en politisk styret organisation med et lille sekretariat, hvor opgaverne kan være alsidige.