UN Flag UN Photo/Evan Schneider
1. november 2021

FN-forbundets tidligere formand genvalgt som kasserer i WFM

FN-forbundets tidligere formand genvalgt som kasserer i World Federalist Movement (WFM)

FN-forbundets tidligere formand, Bente Nielsen, blev i weekenden genvalgt som kasserer i World Federalist Movement (WFM)

WFM blev grundlagt i 1947 og arbejder på at realisere global fred og retfærdighed gennem udvikling af demokratiske institutioner og anvendelse af international lov.

Bente Nielsen har været en del af WFM’s eksklusivkomité i mange år. Hun blev valgt første gang i 1994. Siden har hun fungeret som viceformand og kasserer.

I samme periode har hun i en periode været formand for FN-forbundet. I 2006 valgte hun dog at trække sig og give tøjlerne videre til Jørgen Estrup, der op gennem 80’eren og 90’erne var et markant medlem af Folketinget for Radikale Venstre.

Bente Nielsen har desuden siddet tre år i Folketinget i midten af 80’erne for Venstre.