1. januar 0001

Ildsjæl i FN-forbundet fylder 70 år

FN-forbundets hovedkasserer Flemming Thøgersen fylder 70 år den 10. april 2013. Flemming var blandt stifterne, da FN-forbundet blev dannet i 1970, og han har siden på mange måder været med til at udvikle Forbundet, som det ser ud i dag.

Flemming er en ildsjæl i arbejdet for dialog, kulturudveksling og internationalt samarbejde. Dedikeret tager han fat i helt konkrete projekter, hvor almindelige mennesker - unge som ældre - mødes på tværs af grænser.

Udover at være aktiv i FN-forbundet er Flemming også aktiv lokalt i Hvidovre, hvor han i 16 år sad i byrådet for Det Radikale Venstre. Den sidste periode som viceborgmester, og han er fortsat formand for kredsbestyrelsen. Han har også længe været aktiv i oplysningsforbundet Netop (det tidligere Frit Oplysningsforbund), hvor han i en periode var landsformand. I dag er han stadig aktiv som medlem af internationalt udvalg. Det samme gælder i Foreningen Norden, hvor han er formand for Hvidovre-afdelingen.

Flemming har altid kombineret det lokale med det internationale, og der findes ingen bedre måde at skabe fred og forståelse mellem verdens forskellige folk. Helt i tråd med visionerne bag FN.

Fra os i FN-forbundet ønsker vi et stort tillykke med dagen!