Kom med på studietur til Genève

Oplev FN indefra. Få et unikt indblik i FN’s opbygning og arbejde, herunder særligt FN’s arbejde med udbredelsen af universelle menneskerettigheder, når vi inviterer dig med til FN’s hovedkvarter i Genève, Schweiz 14.-16. oktober 2019.

I anledning af Danmarks medlemskab af FN’s Menneskerettighedsråd (UNHRC) sætter studieturen fokus på FN’s arbejde med menneskerettigheder.

Udover UNHRC vil vi besøge menneskerettighedskommissærens kontor, generaldirektøren for FN i Genève, International Organization for Migration (IOM), den danske FN-mission, Verdenssammenslutningen af FN-forbund (WFUNA) med flere. Da 2019 markerer 100-året for oprettelsen af ILO (International Labour Organization), vil vi også høre mere om ILO’s indsats for at fremme arbejdstagerrettigheder.

Igennem et forberedende seminar og selve studieturen vil deltagerne få et unikt indblik i FN’s opbygning og arbejde, herunder særligt FN’s arbejde med udbredelsen af universelle menneskerettigheder.

Studieturen er forbeholdt medlemmer af FN-forbundet. Ikke medlem endnu? Skynd dig ind på fnforbundet.dk/engager-dig/bliv-medlem/ og bliv medlem i dag.

Bemærk, at der er et begrænset deltagerantal, og at afslag på deltagelse følgelig kan forekomme.

Praktiske detaljer

Dato: 14.-16. oktober 2019 (vi anbefaler ankomst 13. oktober og afrejse 17. oktober)

Pris: 1.200 kr.

Prisen inkluderer: Forberedelsesseminar, inkl. Forplejning; Dansk– og engelsktalende rejseledere; 3 dages fuldt mødeprogram i FN.

Ikke inkluderet: Fly, overnatning, kost, lommepenge og lokal transport

Tilmelding skal foretages via NemTilmeld senest 19. september 2019.