Få besøg af en gæstelærer

I Samme Båd

Mod Alle Odds

Verden på Spil

Den Globale Handelsplads

Verden på Spil

Verden på Spil - et læringsspil om historie, geografi, klima/miljø, FN og international politik.

For folkeskolens 7. - 9. klassetrin. Udsendt gratis i 2013 og har kunnet bestilles indtil udgangen af 2015. Restoplaget er nu slut men du kan se om din skole allerede har modtaget spillet her. Udover skolerne på listen har en hel del skoler selv bestilt det.

Verden på spil

Verden på Spil er et brætspil, der hjælper til at forstå de mange problematikker, der kan være omkring fødevaresikkerhed, internationale forhold og miljø og klima.

I Verden på spil har du ét mål: At opnå fødevaresikkerhed for din befolkning. Det gør du ved hjælp af rent vand, et effektivt landbrug og infrastruktur, sundhed og uddannelse. Mens du rejser rundt i verden skal du svare rigtigt på spørgsmål, så du kan indsamle de ressourcer, du har brug for. Er du den første tilbage på dit kontinent med mindst en af hver ressource, har du vundet!

Spørgsmålene er tilpasset folkeskolens Fælles Mål for samfundsfag, geografi, biologi og historie med fokus på FN, international politik, udvikling, klima og samarbejde på tværs.

Verden på Spil er læring gennem leg. Det kan spilles, som det er, men der er også rig mulighed for at supplere spillet med et eller flere af vores skoletilbud, som du kan læse mere om her på hjemmesiden.

Spillet er blevet til i et samarbejde mellem FN-forbundet, FN's fødevareprogram (WFP) og reklamebureauet Bohemian og udviklet i samspil med lærere og professionelle spiludviklere. Spillet er udgivet af FN-forbundet og støttet økonomisk af Ministeriet for Børn og Undervisnings tips- og lottomidler, Dansk Folkeoplysnings Samråd og Hermod Lannungs Fond.

Foto: WFP

Få et foredrag om FN

Leder du efter et foredrag om FN, om fredsbevaring eller noget helt tredje, så har vi meget muligt foredragsholderen

Kom med til Landsmøde 2019