Få besøg af en af FN’s mange danske venner!

UN Photo/ Mark Garten

Få besøg af en af de mange aktive i FN-forbundet, der alle er interesserede i at styrke forståelsen for FN, og som hver især besidder forskellige kompetencer og ressourcer.

De unge i skoletjenesten vil gerne formidle deres viden om FN over for elever og studerende, de aktive i foreningens ledende organer vil gerne påvirke andre til at støtte FN, mens gruppen af fortrinsvist tidligere ansatte i FN-systemet stadig brænder for at øge forståelsen for FN og FN's afgørende arbejde.

Emner: Fred og konfliktløsning, Global Økonomi, Israel-Palæstina, Menneskerettigheder, Verdensmålene, FN reformer

Oplægsholdere: Birgitte Møller, Christian Balslev-Olesen, Erik Blas, Finn Reske-Nielsen, Frederik Harhoff, Jan Sand Sørensen, Jens Wandel, John Kierulf, Kurt Mosgaard, Ole Olsen, Peter Brückner, Torben Brylle, Torleif Jonasson, Tyge Lehmann, skoletjenesten

Oplægsholderne er ikke ansatte, og de skal derfor kontaktes i god tid.

>> Forespørg op et foredrag - og læs mere om de enkelte oplægsholdere her.

Foto: WFP

Kom med til Landsmøde 2018

Er du nysgerrig på at deltage i vores Landsmøde den 27. – 28. oktober? Så kan du finde alt, hvad du har behov for at vide her

Ildsjæle for verdensfreden hædres

FN-forbundet blev dannet i 1970, men vores rødder kan spores helt tilbage til 1882 og Nobels Fredsprismodtager Frederik Bajer. Sammen med hans hustru, Matilde Bajer, dedikerede parret deres liv til at skabe forandring til det bedre for de mange. Det hædres nu med en mindeplade.