Få besøg af en af FN’s mange danske venner!

UN Photo/ Mark Garten

Få besøg af en af de mange aktive i FN-forbundet, der alle er interesserede i at styrke forståelsen for FN, og som hver især besidder forskellige kompetencer og ressourcer.

De unge i skoletjenesten vil gerne formidle deres viden om FN over for elever og studerende, de aktive i foreningens ledende organer vil gerne påvirke andre til at støtte FN, mens gruppen af fortrinsvist tidligere ansatte i FN-systemet stadig brænder for at øge forståelsen for FN og FN's afgørende arbejde.

Emner: Fred og konfliktløsning, Global Økonomi, Israel-Palæstina, Menneskerettigheder, Verdensmålene, FN reformer

Oplægsholdere: Birgitte Møller, Christian Balslev-Olesen, Erik Blas, Finn Reske-Nielsen, Frederik Harhoff, Jan Sand Sørensen, Jens Wandel, John Kierulf, Kurt Mosgaard, Ole Olsen, Peter Brückner, Torben Brylle, Torleif Jonasson, Tyge Lehmann, skoletjenesten

Oplægsholderne er ikke ansatte, og de skal derfor kontaktes i god tid.

>> Forespørg op et foredrag - og læs mere om de enkelte oplægsholdere her.

Foto: WFP

Er du en af vores nye praktikanter?

Interesserer du dig for FN? Og er du nysgerrig på, hvordan det er at arbejde i NGO-verdenen i Danmark? Med et dansk fokus med globalt perspektiv? Så har vi nu åbnet for ansøgninger til praktik ved os til foråret

Ingen våbenhandel- eller transport til Saudi Arabien

I anledning af samråd om suspendering af eksport og salg af våben og dual-use-udstyr til Saudi-Arabien, anbefaler FN-forbundet et klart nej til våbenhandel og våbentransporter til Saudi Arabien og andre lande, som groft krænker menneskerettighederne