Retningslinjer for artikler

Artiklerne må fylde max. 3500 antal anslag per side. Forslag til illustrationer, fakta, videre læsning modtages gerne.

Når du skriver, er det godt at huske på, at:

- andre måske ikke er ligeså godt inde i emnet, som du; vores læsere er en blandet skare. Pas på med at blive for akademisk og med fagudtryk og fremmedord - og forklar dem grundigt, hvis du bliver nødt til at bruge dem. Det er helt legitimt, og man sparer læseren for besværet med at overveje, om den eller det er nogen, han eller hun, burde kende

- forsyne din artikel med såvel underrubrik som mellemrubrikker. De virker som forklarende i forhold til overskriften på din artikel, og kan i få linjer give læseren et indtryk af, hvad han eller hun kan forvente af artiklen

- skabe interesse: Du kan ikke regne med, at læserne som udgangspunkt interesserer sig for eller kender dit emne. Det kan du ændre på gennem artiklen; i stedet for at skrive et referat eller sætte dig for at skrive en fuldstændig udtømmende redegørelse, kan det være bedre at fokusere på få enkelte pointer.

- du må gerne sende en linje med om forfatteren (dig selv dvs. baggrund/titel/el.lign.)

Redaktionen forbeholder sig retten til at redigere i din artikel, herunder at forkorte eller rette i artiklen, således at den bringes i overensstemmelse med retningslinjerne.

God sommer!

Sommeren er over os, og for mange venter ferien rundt om hjørnet. Sekretariatet er lukket for henvendelser i juli måned, men vi glæder os til efteråret, der venter

Savner du GLOBAL?

Den opmærksomme læser har nok bemærket det manglende medlemsblad her i juni. GLOBAL udkommer igen i september i et nyt format og med en ny redaktion bag sig. Står du nu og mangler den helt rigtige sommerlæsning, så kan du fornøje dig med tidligere numre af FN-forbundets medlemsblad her