United in Change

I denne uge begynder vores nyeste kursus, United in Change, støttet af Erasmus+. Formålet er udbygge forståelsen for behovet for og vigtigheden af det multilaterale samarbejde blandt unge.

Det globale samarbejde møder store udfordringer i disse år - og til tider direkte modstand. Udfordringer som klimaforandringer, finanskriser, terrorisme o.lign. kan ikke løses af nationalstaterne alene, men må finde deres løsning i internationale aftaler, formuleret i multilaterale fora. Alligevel ser vi i Europa, hvordan EU-dagsordenen devalueres og medlemslandene vender ryggen til internationale aftaler.

Derfor sætter vi med 'United in Change' fokus på unge ledere i Europa, hvormed de vil redskaberne til at udbygge forståelsen for behovet for og vigtigheden af det multilaterale samarbejde blandt andre unge.

FUNDED BY_logosbeneficaireserasmusrightfunded

FOTO: UNHCR

Få et foredrag om FN

Leder du efter et foredrag om FN, om fredsbevaring eller noget helt tredje, så har vi meget muligt foredragsholderen

Dansker i spidsen for ny FN-mission i Yemen

Generalløjtnant Michael Lollesgaard er udnævnt til chef for den nye FN-mission i Yemen, der har til Missionen har til hovedopgave at overvåge våbenhvilen mellem den yemenitiske regering og houthi-lederne, som blev indgået den 13. december 2018.