United in Change

I denne uge begynder vores nyeste kursus, United in Change, støttet af Erasmus+. Formålet er udbygge forståelsen for behovet for og vigtigheden af det multilaterale samarbejde blandt unge.

Det globale samarbejde møder store udfordringer i disse år - og til tider direkte modstand. Udfordringer som klimaforandringer, finanskriser, terrorisme o.lign. kan ikke løses af nationalstaterne alene, men må finde deres løsning i internationale aftaler, formuleret i multilaterale fora. Alligevel ser vi i Europa, hvordan EU-dagsordenen devalueres og medlemslandene vender ryggen til internationale aftaler.

Derfor sætter vi med 'United in Change' fokus på unge ledere i Europa, hvormed de vil redskaberne til at udbygge forståelsen for behovet for og vigtigheden af det multilaterale samarbejde blandt andre unge.

FUNDED BY_logosbeneficaireserasmusrightfunded

FOTO: UNHCR

Er du en af vores nye praktikanter?

Interesserer du dig for FN? Og er du nysgerrig på, hvordan det er at arbejde i NGO-verdenen i Danmark? Med et dansk fokus med globalt perspektiv? Så har vi nu åbnet for ansøgninger til praktik ved os til foråret

Ingen våbenhandel- eller transport til Saudi Arabien

I anledning af samråd om suspendering af eksport og salg af våben og dual-use-udstyr til Saudi-Arabien, anbefaler FN-forbundet et klart nej til våbenhandel og våbentransporter til Saudi Arabien og andre lande, som groft krænker menneskerettighederne