God sommer!

Sommeren er over os, og for mange venter ferien rundt om hjørnet. Den første halvdel af 2018 er ved at være gået, og kigger man til den politiske debat ude og hjemme, så er der ikke nogen tvivl om, at der er mere brug for et stærkt FN end nogensinde - sammen med vores arbejde for at sikre den folkelige forankring.

Jo flere vi er, jo stærkere er vores stemme for et Danmark, der tager globalt ansvar. Derfor var vi glade for at kunne hilse en ny kreds velkommen til familien i april i år, nemlig FN-forbundet Fyn.

Her på sekretariatet lukker vi for henvendelser i juli måned, men vi glæder os allerede til at komme tilbage og i gang i august, hvor vi kan se frem til et efterår med for eksempel Copenhagen Bug Fest, Bæredygtighedsfestival i Aalborg, morgenevent med Verdens Bedste Nyheder, ambassadørmøde i Odense - og ikke mindst vores Landsmøde i Helsingør den 27. - 28. oktober, hvor du på fnforbundet.nemtilmeld.dk/105/ kan forhåndsregistrere dig.

Når du kommer til at savne de jævnlige opdateringer fra FN-forbundet henover sommeren, så kan du altid genopfriske minderne her på hjemmesiden, hvor du for eksempel kan læse eller genlæse indlæggene fra det kompetente panel på Christiansborg-konferencen i maj, hvor vi belyste FN-sporet for flygtninge og migranter; eller landsformandens debatindlæg på Altinget, hvor han minder om, hvorfor vi har brug for FN; eller følge forløbet, der udspillede sig mellem finansminister Kristian Jensen og vores generalsekretær Torleif Jonasson på Folkemødet i år, om vurderingen af Danmarks arbejde med Verdensmålene.

Selv samme Folkemøde kan du se glimt fra på vores Facebook, og på Instagram kan du få indblik i de store og små øjeblikke i vores arbejde i løbet af året.

FOTO: UNHCR

God sommer!

Sommeren er over os, og for mange venter ferien rundt om hjørnet. Sekretariatet er lukket for henvendelser i juli måned, men vi glæder os til efteråret, der venter

Savner du GLOBAL?